Nyhedsoversigt

  • Nyheder 19. december 2014

    KOPRA

    Skolerne er godt på vej, men endnu langt fra målet med efteruddannelses-projektet KOPRA, vurderer Århus Lærerforening.

  • Nyheder 18. december 2014

    Billedkunst er ikke opbevaring

    Der er brug for et kærligt oprør for faget billedkunst, lyder det fra Skjoldhøjskolen.

  • Nyheder 17. december 2014

    Vi lyver mere over for kvinder

    Er du kvindelig forhandler, bliver du lettere udsat for løgne end din mandlige kollega, viser amerikanske forsøg. - Du skal være opmærksom på den uformelle magt, der ligger i status og køn, lyder det fra tillidsrepræsentant i Aarhus.

  • Medlemsinformation 15. december 2014

    Gratis kursus for historielærere

    Lærere, der underviser i historie på 4. – 9. klassetrin, tilbydes et kursus om praksisudvikling i skolens historieundervisning - 27. februar i Aarhus.

  • Nyheder 11. december 2014

    Klar ledelse fastholder entusiastiske medarbejdere

    Hvis din leder har en klar vision og viser retning for skolen, bliver du mere motiveret og lægger mere energi i arbejdet.

  • Nyheder 10. december 2014

    Arbejdsmiljøet har det dårligt på skolerne

    Det pædagogiske personale scorer lavt i en ny undersøgelse af medarbejdernes trivsel på de aarhusianske skoler. Skolerne bør gøre noget nu, lyder det fra Århus Lærerforening.

  • Nyheder 10. december 2014

    ÅLF håber på færre sygesamtaler i det nye år

    Stigningen i de aarhusianske læreres sygefravær flader ud. Det skyldes forhåbentlig, at skolerne er ved at revidere situationen, lyder det fra Århus Lærerforening.

  • Nyheder 09. december 2014

    Aarhus-skoler skaber positive integrationshistorier

    Stærk værdisætning, tydelige krav og dedikerede medarbejdere bag positiv udvikling på Søndervangskolen og Sødalskolen.

  • Nyheder 02. december 2014

    Aarhusaftalen 2.0

    Den justerede Aarhusaftale skaber en højere grad af fleksibilitet i planlægningen af skolernes hverdag næste skoleår. Få et hurtigt overblik over aftalen og læs, hvad parterne siger om den her.

  • Nyheder 26. november 2014

    Den udelte skole er mest effektiv

    - Det er forskningsmæssigt veldokumenteret, at niveaudeling ikke i sig selv er en effektiv måde at øge elevernes læring på, lyder det fra Århus Lærerforening.

 
1 2 3 4 5 ... 13
Næste ›